Handelsbetingelser

GENERELLE OPLYSNINGER

Fitdepot E-mail: Info@fitdepot.com, CVR-nr. 42199524

Vi har åbent 24 timer i døgnet i webshoppen, og derfor kan du altid handle hos os.

1. Bestilling

Du kan både som privatperson og erhvervsdrivende handle på www.fitdepot.dk til levering i Danmark ‒ undtagen til ikke-brofaste øer, Grønland og Færøerne.

Alle angivne priser er i danske kroner og inklusiv 25% moms.

2. Betaling

Fitdepot opkræver ikke gebyr ved betaling med betalingskort. Betalingstransaktionen foregår via en sikret, krypteret SSL-forbindelse (Secure Socket Layer). Betaling kan enten ske via kortbetaling Mastercard, Visakort, dankort mm. 

Betalingsbeløbet vil tidligst blive trukket på betalingskortet, når varen afsendes.

3. Rabatkuponer

Hvis du har modtaget en en rabatkupon, kan du opnå rabat, når du bestiller på www.fitdepot.dk

Hvis betingelserne er opfyldt for rabatten og koden er indtastet korrekt, kan du se rabatten fratrækkes i feltet ”rabat”. Du kan ligeledes se, at dit totalbeløb er nedskrevet. Det er ikke muligt at kombinere flere rabatkoder eller andre koder, der indtastes i rabatkodefeltet i indkøbskurven. Har du modtaget to forskellige koder, kan du derfor ikke bruge dem på det samme køb i shoppen.

4. Modtagelse

Når du modtager din vare, skal du kontrollere, at varen er intakt og ikke har lidt overlast i forbindelse med transporten.

Er emballagen behæftet med synlige skader, skal du åbne pakken i overværelse med postbudet/fragtmand, og er du ikke tilfreds, skal du ikke skrive under. Kvitterer du for modtagelsen, accepterer du også varens/pakkens stand. Alternativt nægter du blot modtagelse og kontakter efterfølgende Fitdepot.dk (Info@fitdepot.dk).

Tillader du i forbindelse med dit køb (via mail eller på selve ordren), at distributøren eller fragtmanden må stille varen uden kvittering, sker dette på eget ansvar.

5. Levering

Den forventede leveringstid er 3-5 hverdage fra, at du har modtaget leveringsbekræftelsen. Når din ordre er klar, vil du modtage en e-mail med et (pakkenummer) fra os, om at varen er overgivet til levering.

Fitdepot kan ikke drages til ansvar for forsinkelser hos distributøren Post Nord m.fl. og forhold, der er uden for vores rækkevidde, herunder vejrforhold, mangelfuld levering fra 3. mand m.m. Hvis leveringen er forsinket så udbetaler Fitdepot.dk ikke kompensation.

Ved levering af større eller tunge forsendelser, vil pakken blive leveret til kantstenen eller, hvis dette ikke er muligt, så tæt på din leveringsadresse som muligt. Du er ansvarlig for at få leverancen fra kantstenen og ind i dit hjem. Denne service omfatter ikke fjernelse af emballage eller paller. Ved større forsendelser vil man typisk blive kontaktet inden levering. Hvis postbuddet lægger en sms eller en telefonsvarerbesked om en forventet leverings dag, skal du kontakte fragtfirmaet for at bekræfte om du er hjemme til at tage imod din ordre.

Sker der, ved levering skade på indbo eller bolig, skal dette noteres på fragtbrevet/følgesedlen inden chaufføren forlader adressen.

Levering sker i samarbejde med GLS, Postnord, DPD eller ekstern fragtmand.

Fragtprisen for din ordre afhænger af, hvilke typer varer der bestilles. Fragtbeløbet vil fremgå af kurven, efterhånden som der tilføjes varer. Fragtprisen starter fra 59kr.

Hvis du ikke er hjemme ved levering, kan fragtfirmaet levere pakken til en pakkeboks og informere dig heraf pr. sms/mail. Fragtselskabet kan også komme tilbage på et andet tidspunken, for at levere pakken (dette er normalt dagen efter). Hvis du ikke er hjemme ved større leverancer kan vi opkræve ekstra betaling for returkørsel samt for ny levering.

Afhentning af varer: Det er ikke muligt selv at afhente sine vare, eftersom at vi levere direkte fra fjernlageret hos de forskellige samarbejdspartnere.

6. Fortrydelsesret

Har du fortrudt dit køb af en eller flere varer på Fitdepot.dk, kan du returnere varen indenfor 14 dage efter modtagelse. Du skal henvende dig til os per e-mail til info@fitdepot.com eller ved at benytte standardfortrydelsesformularen. Den returnerede vare skal være i ubrugt stand og i original emballage.

7. Reklamation

Som forbruger har du 2 års reklamationsret, hvilket betyder, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen afhængigt af den konkrete situation. Det er et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd.

Reklamationsretten er begrænset af varens naturlige holdbarhed (dette gælder f.eks. batterier)

Du skal reklamere indenfor ”rimelig tid” efter, at du har opdaget manglen ved varen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at manglen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.

Den angiveligt mangelfulde vare skal returneres i forsvarlig emballage til Fitdepot.dk. Vi forbeholder os retten til at teste varer, som påstås at være defekte. Hvis der ved testen konstateres, at der ikke fremgår fejl eller mangler, så kan der forekomme et undersøgelsesgebyr, såfremt Fitdepot.dk har fået kundens aktive samtykke hertil.

Når din ordre er behandlet, så kan du ikke ændre eller annullere din ordre. Du kan returnere produktet efter at du har modtaget din ordre.

8. Returnering

Når fortrydelsesretten udnyttes, skal du sende din ordre retur til os uden unødig forsinkelse og senest 14 dage efter, du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb. Vi vil ifb. med tilbagebetalingen tilbageholde 59kr. (fragtomkostningen), som du er ansvarlig for ved rene retursager iht. købeloven. Husk at pakke varen forsvarligt så den kommer sikkert frem til os. Du bærer risikoen for varen fra tidspunktet for varens levering.

Varens stand, når du sender den retur. For at modtage hele købsbeløbet retur må du altså gøre det samme, som man kan i en fysisk butik. Du må afprøve varen, men ikke tage den i egentlig brug.

Det anbefale at varen returneres i original emballage. Hvis original emballage mangler, kan det udgøre en værdigforringelse og du vil derfor ikke modtage alle pengene retur.

9. Tilbagebetaling af købsbeløbet

Hvis du fortryder dit køb, får du det indbetalte beløb tilbage, fratrukket returomkostninger på 59kr. som køber hæfter for ved rene retursager. I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købsbeløbet.
Du vil modtage tilbagebetalingen uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om din beslutning om at fortryde denne aftale. Vi gennemfører en sådan tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet.
Vi kan tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varen retur, med mindre du inden da har fremlagt dokumentation for at have returneret den.

10. Priser

Fitdepot tager forbehold for prisændringer, tastefejl, tekniske fejl og udsolgte varer. Vi forbeholder os retten til at annullere en ordre, såfremt der måtte være en fejl i prisen på vareren. Fragt- og leveringsomkostninger oplyses inden dit køb og er ikke med i prisen.

11. Klageadgang

Ønsker du at klage over en vare bedes du kontakte info@fitdepot.com. Såfremt der ikke kan opnås enighed kan du indgive en klage til Center for Klageløsning, Nævnenes Hus, Toldboden 2, 8800 Viborg. Du kan klage til Center for Klageløsning via Klageportalen for Nævnenes Hus. Link: Klageportal for Nævnenes Hus

Hvis du er forbruger med bopæl i et andet EU-land, kan du angive din klage i EU Kommissionens online klageplatform. Platformen findes her: https://ec.europa.eu/consumers/odr/
Angiver du en klage her, skal du oplyse vores E-mail adresse: info@fitdepot.com.

Standardfortrydelsesformular

(Denne formular udfyldes og returneres kun, hvis fortrydelsesretten gøres gældende)

Til: info@fitdepot.com

Jeg meddeler herved, at jeg ønsker at gøre fortrydelsesretten gældende i forbindelse med min købsaftale om følgende varer/tjenesteydelser:

 

_

Bestilt den:

_ Modtaget den:

_

Forbrugerens navn:

_

Forbrugerens adresse:

Forbrugerens underskrift:

_ Dato:

__